Narodila som sa v Opave v Sliezsku, v meste, ktoré bolo značnú časť svojej histórie významné administratívne, kultúrne, ale aj podnikateľské centrum. Doma aj vo vzdelávacích inštitúciách bol kladený dôraz na kvalitné všeobecné vzdelanie, vrátane toho najdôležitejšieho predškolského obdobia. A to najmä prakticky vedené, vypozorovaním silných stránok a talentov dieťaťa, dôležitých pre jeho budúce uplatnenie v živote.
Neskôr, keď som prechádzala životom, uvedomila som si, ako na prvých šiestich rokoch záleží. Všetko, čo najmä rodič, príp. škôlka a škola do dieťaťa v tomto období vloží, sa v budúcnosti prejaví.
Z toho, čo som si v rámci vzdelania odniesla z rodného domu a kraja, najviac oceňujem odovzdanú schopnosť logického úsudku, kritického myslenia a intuície. Všetko, čo som v detstve a počas života nadobudla, som sa snažila vložiť do knižiek aj pre svoje vlastné deti.
Pre vznik prvej knižky riekaniek ma inšpiroval môj hyperaktívny syn, ktorý odmietal počúvať klasické riekanky, na ktorých som vyrástla ja.
S tým som sa nechcela zmieriť a keď som spozorovala, že syn reaguje veľmi pozitívne na na informácie z reálneho života, o svojom tele a svete okolo nás, rozhodla som sa s kolegyňami nielen jemu, ale aj ostatným zvedavým deťom takéto riekanky pre obdobie do 5 rokov s kolegyňami spísať. Každá z riekaniek deti hravo a s humorom naučí vždy nejaké vedomosti alebo zručnosti.
Táto prvá knižka, najmä po jej prijatí rodičmi a deťmi i vypredania prvého vydania iba cez web za krátku dobu, dodalo našej tvorbe sebavedomie.
Skúsenosť s oboma deťmi ma prinútila pred nástupom do školy zopakovať s nimi všetko, s čím sa počas prvých 6 rokov stretli. Preto, že žiadna taká zábavná, systematicky vedená a hlavne komplexná príprava neexistovala, prišla som s nápadom ju pre naše deti v profesionálnej podobe spísať. Nie len si niečo odniekiaľ kopírovať, ale dopriať deťom vlastné pomôcky, vrátane odmeny v podobe 160 nálepiek a obrovské kozmické mapy.
Najväčším pozitívom systematicky vedenej, pedagógmi oponovanej prípravy s vývojovo správne poňatou grafomotorikou aj cvičením bolo načerpanie potrebného sebavedomia detí k činnostiam, ktoré dovtedy odmietali (napr. nekresliace dieťa náhle začalo maľovať zážitkové obrázky z vychádzky, výletu a pod.). Hlavným zmyslom prípravy sa v mnohých rodinách stalo nájdenie dosiaľ nepoznaných talentov detí.
Plody vzájomnej spolupráce v predškolskom roku sme so synom žali ešte o 5 rokov neskôr pri príprave na prijímacie skúšky na 8-ročné gymnázium. Syn, ktorému sa na základnej škole čudovali, že sa vôbec niekam hlási, sa nakoniec dostal na dve prestížne brnenské gymnáziá, na vybranom skončil dokonca z viac ako 300 detí piaty.
Keď som sa hrala so synom predškolákom, spomenula som si na obľúbené písmenkové karty z detstva. Bolo ich 32, rovnako ako základných písmen slovenskej abecedy. Milovala som ich, ale na druhej strane ma vtedy veľmi mrzelo, že sa s nimi nejde nijako hrať, len si ich prezerať. Tak ma napadlo vytvoriť ich 112, ako je kariet v žolíkovi, od každého písmena niekoľko, rôzneho počtu slabík (1-5) alebo skupín obrázkov (ovocie, zelenina, časti ľudského tela, rastliny, rozprávkové bytosti a ďalšie). Hoci sme karty tvorili pre predškolákov, rodičia nás príjemne prekvapili ich použitím u detí už od 1 roku k rozšíreniu slovnej zásoby.
A inšpiráciu pre poslednú knižku pre deti predškolského veku opäť priniesol syn, keď za mnou prišiel s otázkou “ako sa ocitol na tomto svete”. Z rozhovoru s ním vznikol láskyplný, logicky stavaný príbeh, v ktorom som uchovala skutočné otázky 5-ročného dieťaťa a mnohokrát tiež jeho zjednodušenia mojich odpovedí. Tak vznikla sexuálna výchova pre najmenších Ako deti prichádzajú na svet.
A to už vstupujeme do ďalšej našej tematickej oblasti – sexuálnej výchovy.